معرفی بهترین مرکز فیزیوتراپی تهران

بهترین مرکز تخصصی فیزیوتراپی در تهران، مرکز فیزیوتراپی انرژی

بهترین مرکز فیزیوتراپی تهران چه ویژگی هایی دارد؟

برای آشنایی با بهترین مرکز فیزیوتراپی تهران، لازم است نسبت به نحوه ارائه خدمات درمانی و همچنین سایر ویژگی های این مراکز اطلاعات دقیق کسب کنید.

پیش از هر چیز لازم است با مفهوم فیزیوتراپی و فیزیوتراپیست و همچنین انواع روش های فیزیوتراپی و فواید این روش درمانی آشنا شوید. سپس بر اساس تجویز پزشک و شدت بیماری به بهترین مرکز فیزیوتراپی تهران، مرکز تخصصی فیزیوتراپی انرژی مراجعه کنید.

آشنایی با مفهوم فیزیوتراپی

در بهترین مرکز فیزیوتراپی تهران، به افراد کمک می کنند تا توانایی هایشان افزایش یافته و مشکلات جسمی و حرکتی آنها به مرور زمان بهبود یابد. در واقع، فیزیوتراپی عملی است که علاوه بر درمان مراجعه کننده، به بهبود و افزایش کیفیت زندگی او نیز کمک خواهد کرد. بهتر است بدانید، برق درمانی یا الکتروتِراپی یکی از انواع خدمات ارائه شده در مراکز فیزیوتراپی می باشد. استفاده از تکنیک های جدید و علمی ماساژ درمانی، یکی دیگر از روش های فیزیوتراپی است. افراد مختلفی برای درمان به این مراکز مراجعه می کنند؛ ورزشکاران، میانسالان، کودکان و . . . از جمله افرادی هستند که متناسب با نیاز و ویژگی بیماری خود، از خدمات مراکز فیزیوتراپی بهره می برند.

برای آن دسته از افرادی که بیماری اِم اِس دارند؛ این شیوۀ درمانی بسیار کارآمد و مفید خواهد بود. ضمن آنکه از پیشروی بیماری آنها نیز پیشگیری خواهد کرد.

بهترین مرکز فیزیوتراپی تهران چه ویژگی هایی دارد؟ | فیزیوتراپی انرژی
بهترین مرکز فیزیوتراپی تهران چه ویژگی هایی دارد؟


فیزیوتراپیست کیست و چه کاری انجام می دهد؟

بیشتر فیزیوتراپیست های فعال در بهترین مرکز فیزیوتراپی تهران، از جمله افراد تحصیل کرده و متخصص در این حوزه می باشند؛ که با توجه به روش های نوین درمانی و توانبخشی، اقدام به درمان مراجعه کنندگان خواهند کرد. برخی از فیزیوتراپیست ها، برای بهبود روند بیماری مراجعین ورزش های خاص و روزانه تجویز خواهند کرد. البته انجام حرکت های نرمشی و ورزشی باید به طور برنامه ریزی شده و کاملاً اصولی انجام شود.

افرادی که بدون نسخۀ پزشک متخصص، به مرکز فیزیوتراپی انرژی تهران مراجعه می کنند؛ می توانند از پزشک فیزیوتراپیست در این مرکز مشاوره دریافت کرده و با توجه به نوع آسیب دیدگی و وضعیت بیماری؛ از تکنیک های مختلف درمانی در این حوزه بهره ببرند.

بررسی نحوۀ فعالیت فیزیوتراپیست ها در بهترین مرکز فیزیوتراپی تهران

در نخستین جلسه حضور در مرکز فیزیوتراپی انرژی، فیزیوتراپیست با توجه به نوع و وضعیت بیماری، نیازهای مراجعه کننده را ارزیابی می کند. ممکن است در این راستا، سوالاتی جهت دریافت اطلاعات بیشتر از مراجعه کننده پرسیده شود. به عنوان مثال: سوابق پزشکی، بیماری پیش زمینه ای، توانایی فرد در انجام فعالیت های روزانه و میزان حرکت بدن و . . .. پس از پرسش این سوالات، تست هایی را جهت ارزیابی مراجعه کننده در نظر می گیرند.

  • میزان بالا رفتن یا راه رفتن از پله ها
  • قدرت نگه داشتن اشیا، میزان توانایی در خم شدن، کشش و حرکت به اطراف
  • میزان ضربان قلب حین انجام فعالیت های مختلف
  • وضعیت تعادلی بدن

 

بررسی نحوۀ فعالیت فیزیوتراپیست ها در بهترین مرکز فیزیوتراپی تهران
بررسی نحوۀ فعالیت فیزیوتراپیست ها در بهترین مرکز فیزیوتراپی تهران

 

پس از دریافت اطلاعات کافی، برنامۀ درمانی مناسب و روزانه برای مراجعه کننده مشخص خواهد کرد. با توجه به روند درمان بیماری، تعداد جلسات نیز کمتر یا بیشتر خواهد شد. درمان هایی که برای افراد در نظر گرفته می شوند شامل: کشش و ورزش با کمک فیزیوتراپیست، سرما یا گرما درمانی، آب درمانی (گرم)، ماساژ، توانبخشی جهت یادگیری نحوۀ کار با اندام های مصنوعی، تمرین با ابزارهایی مانند واکر و عصا برای حفظ تعادل و حرکت به نقاط مختلف.

 

معرفی انواع روش های فیزیوتراپی در مرکز فیزیوتراپی انرژی

در بهترین مرکز فیزیوتراپی تهران، انجام عمل فیزیوتراپی طبق نظر پزشک متخصص یا وضعیت بیماری فرد انجام می شود. در این بخش، برخی از مهمترین روش های فیزیوتراپی را عنوان خواهیم کرد.

فیزیوتراپی سالمندان

فیزیوتراپی برای افراد مُسنی که تحرک فیزیکی کمتری دارند، بسیار مناسب است. ضمن آنکه برای افرادی که مبتلا به آلزایمر، پوکی استخوان، اختلالات حرکتی و تعادلی، بی اختیاری و . . . بسیار موثر خواهد بود. بدین ترتیب، میزان درد کاهش یافته و توانایی و قدرت حرکت آنها افزایش می یابد.

فیزیوتراپی اعصاب

افرادی که دچار آسیب شدید مغزی یا فلج مغزی شده اند، می توانند در مرکز فیزیوتراپی انرژی توانایی های خود را افزایش دهند. از سوی دیگر افراد مبتلا به بیماری پارکینسون، سکته مغزی، آسیب های نخاعی نیز از ویژگی های منحصربه‌فرد علم فیزیوتراپی بهره خواهند برد. در این راستا، میزان پاسخ دهی و واکنش اندام های مختلف، قدرت عضلات و . . . افزایش خواهد یافت.

فیزیوتراپی کودکان

کودکانی که دچار فلج مغزی، تاخیر در رشد، تورتیکولی و . . . شده اند؛ با انجام تکنیک های فیزیوتراپی و توانبخشی می توانند وضعیت جسمی خود را بهبود ببخشند.

بهترین مرکز فیزیوتراپی تهران
بهترین مرکز فیزیوتراپی تهران

 

فیزیوتراپی بیماران ارتوپدی

این روش باعث درمان عارضه های اِسکلتی عضلانی می شود. درمان بخش های مختلفی مانند استخوان ها، رباط ها، تاندون ها، عضلات و . . . . فیزیوتراپی ارتوپدی برای درمان رگ به رگ شدن، شکستگی، مشکلات حاد پزشکی نیز بسیار مناسب است. حتی افرادی که جراحی های ارتوپدی انجام داده اند، می توانند از قابلیت های فیزیوتراپی بهره ببرند. بیماران می توانند با حرکت ها و تمرینات قدرتی، مفصلی و . . . درمان خود را شروع کنند.

 

توانبخشی قلبی و عروقی

برای افرادی که درگیر بیماری های قلبی و عروقی یا ریوی هستند این روش درمانی بسیار مناسب است. در واقع با کمک فیزیوتراپی، استقامت و مقاومت بدن آنها افزایش می یابد.

فیزیوتراپی سوختگی

همانطور که می دانید، درجه سوختگی ها متفاوت است. مراجعین با توجه به پیچیدگی و میزان وسعت سوختگی، می توانند از خدمات درمانی و توانبخشی در بهترین مراکز فیزیوتراپی تهران بهره ببرند.

از جمله عوارضی که سوختگی به جا خواهد گذاشت می توان به موارد زیر اشاره کرد. مشکلات تنفسی به دلیل اِستنشاق گازهای سمی و دود، مفاصل در صورت عدم توجه نسبت به درمان سریع تغییر خواهند کرد. همنین مفاصل و بافت های اطراف نیز دچار تورم شدید می شوند. با انجام فیزیوتراپی، راه های تنفسی پاکسازی شده و از تغییر شکل مفاصل پیشگیری و قدرت عضلات نیز افزایش خواهد یافت.

بهترین مرکز تخصصی فیزیوتراپی در تهران، مرکز فیزیوتراپی انرژی 

برای آنکه از روند انجام روش های مختلف فیزیوتراپی و همچنین بهبود و درمان بیماری خود رضایت داشته باشید؛ بهتر است به مرکز فیزیوتراپی انرژی مراجعه کنید. کادر درمان مجرب و متخصص در این مرکز، باعث شده تا بیماران در هر سطحی از بیماری، نسبت به ارائۀ خدمات درمانی و توانبخشی این مجموعه، رضایت داشته باشند.

دسته بندی : دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.